Online Sport Marketeer
Decathlon is een multinational gevestigd in meer dan 60 landen met 1700 winkels en ruim 100.000 medewerkers wereldwijd. Decathlon is meer dan een sportwinkel. Het is een wereldspeler op het gebied van verkoop van sportproducten bestaande uit een netwerk van retail en sportmerken die op een innovatieve manier samenwerken om gezamenlijk hetzelfde doel te bereiken: “sport toegankelijk maken voor iedereen”. Deze overtuiging loopt als een rode draad door het bedrijf en is bepalend voor de open en ondernemende cultuur. Decathlon heeft een hele dynamische en unieke bedrijfscultuur waar vrijheid en verantwoordelijkheid centraal staan en sport de medewerkers verbindt.
Als Online category manager (binnen Decathlon noemen we het Digital Sport Leader) ben je verantwoordelijk voor de online customer journey van je sport. Je staat in nauw contact met het marketing team, je denkt mee met het neerzetten van campagnes om je sport te laten groeien en beheert de online omgeving van je sport. Je runt hierin in feite je eigen online winkel. Je krijgt veel verantwoordelijkheid om je sport te laten groeien en hebt daarin veel vrijheid. Middels A/B testen kom je er achter wat goed werkt en in samenwerking met je collega's schakel je om de beleving van de klant zo optimaal mogelijk te maken. Je vertaalt de landelijk marketing strategie en stelt aan de hand daarvan een content strategie op. Naast het feit dat je verantwoordelijk bent voor de verkoop (resultaat) van je sport (winkel), ben je ook verantwoordelijk voor de klantreis na aankoop. Welke adviezen geef je, upsell & cross-sell en retentie.
Werkzaamheden;
Je bent verantwoordelijk voor een marketing- en gebruikersonderzoek voor je sport;
Waarom is deze functie zo leuk?
Decathlon Nederland is enorm hard groeiend binnen Decathlon United. Deze groei en de uitdaging die deze functie biedt, maakt dat je écht iets neer kan zetten. Daarnaast is de vrijheid in het plannen van je agenda heel fijn. Zo kan je dus tijd vrij maken om te sporten met collega’s en kan je zelf bepalen wanneer je werkdag begint. Vanuit huis of op kantoor.
Wat vragen wij?
Je hebt ervaring met het opstellen van strategische plannen;
Je bent analytisch en resultaatgericht;
Heb je nog vragen over deze rol voordat je solliciteert? Neem contact op met bas.blankendaal@decathlon.com