Personalisatie & CRO Specialist

Solliciteer nu

Personalisatie & CRO Specialist

Wil je werken bij de grootste sportretailer van de wereld met een scale-up mentaliteit? Wil jij onze klanten een zo optimaal mogelijke beleving geven? Én zoek je een organisatie die met je meedenkt en groeit tijdens je carrière? Ja? Lees dan verder!

Full-time · Amsterdam

Wat je gaat doen

Wat een uitdaging! Decathlon heeft miljoenen bezoekers en dit aantal stijgt elke maand. Welke banners, content en producten klanten te zien krijgen en hoe makkelijk ze hun bestelling kunnen plaatsen, is van groot belang voor de klantbeleving en dus ook voor de conversie. Als personalisatie & conversie specialist zorg jij ervoor dat klanten een gepersonaliseerde website bezoeken die volledig aansluit op hun behoeften. Door middel van jouw creatieve ideeën, ben je continu de klantervaring aan het optimaliseren. Jouw doel? Het verhogen van de omzet en klanttevredenheid.

Als specialist ben jij constant bezig met het analyseren van het klantgedrag en op zoek naar verbeteringen. Je zet kwalitatieve onderzoeken op en analyseert feedback van klanten. Deze inzichten zet je om naar A/B testen op het gebied van bijvoorbeeld informatievoorziening, product rankings, functionaliteiten van de checkout of personalisatie. Met jouw kennis adviseer je verschillende afdelingen op het gebied van onderzoek en user experience.

Je bent onderdeel van het Ecommerce - CRO team, en zal veel schakelen met afdelingen als Development, Category Management, CRM, Data en UX/UI. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het personaliseren van de gehele website. Binnen je rol krijg je alle (creatieve) vrijheid om jouw ideeën te testen en door te voeren.

Werkzaamheden;

  • Het personaliseren van de gehele website
  • Opstellen personalisatie strategieën voor oa banners, aanbevolen producten en algoritmes
  • Testen opzetten en analyseren
  • Segmenten en audiences creëren
  • Opzetten en analyseren van kwalitatief onderzoek (surveys, heatmaps etc.)
  • A/B testen bedenken, backlog beheren, uitvoeren en analyseren
  • Stakeholdermanagement
  • Deelnemen aan internationale Decathlon CRO community


Wat wij van jouw verwachten

  • HBO/ Wo denkniveau
  • Minimaal 3 jaar ervaring in een soortgelijke functie
  • Je spreekt Nederlands én Engels
  • Ervaring met Google Analytics
  • Je bent analytisch, proactief, communicatief vaardig én resultaatgericht
  • Pré: ervaring met Dynamic yield, Contentsquare, Statsig en/of Medallia

WHAT DO WE OFFER

Bij Decathlon geloven we niet alleen in sport als levensstijl, maar ook in het creëren van een stimulerende werkomgeving waar sportieve collega's graag samen sporten. Werkplezier staat bij ons centraal en we bevorderen een geweldige sport cultuur waarin jij jezelf kunt zijn en jouw passie voor sport kunt delen. Daarnaast bieden wij een:

  • Een salaris passend bij je ervaring & kennis, exclusief vakantiegeld en 24 heerlijke vakantie dagen
  • 20% korting op onze eigen merken. Of het nu gaat om sportkleding, schoenen of uitrusting, je profiteert van geweldige kortingen op de producten die jouw sportieve avonturen ondersteunen.
  • We begrijpen dat persoonlijke groei en ontwikkeling cruciaal zijn voor een succesvolle carrière. Daarom bieden we de unieke mogelijkheid om deel te nemen aan trainingen via onze Decathlon Academy.
  • Aandeelhoudersplan: we geloven in het delen van succes met onze medewerkers en bieden je de mogelijkheid om mede-eigenaar te worden van ons succesvolle bedrijf.
  • Om jouw reis naar ons Decathlon-team nog aangenamer te maken, voorzien we ook een reiskostenvergoeding.

Over Decathlon

Decathlon onthulde eind 2022 haar nieuwe langetermijnambitie om mensen overal ter wereld te laten profiteren van de fysieke, emotionele en maatschappelijke voordelen van sport. Voortbouwend op de waarden van Decathlon - vitaliteit, vrijgevigheid, verantwoordelijkheid en authenticiteit - symboliseert het de missie van de 105.000 teamgenoten van de Groep wereldwijd. Omdat sportbeoefening universeel is, wil Decathlon mensen in staat stellen om sport te beoefenen op hun eigen voorwaarden, ongeacht hun niveau, hun fysieke conditie of hun doelstellingen, en te genieten van de voordelen ervan.

Deze ambitie wordt de komende jaren ondersteund door 5 strategische pijlers die gericht zijn op:

  • Het vergroten van de waardepropositie, door klanten een geheel nieuwe end-to-end ervaring te bieden;
  • Een leidende kracht worden voor een duurzame toekomst met de opkomst van nieuwe circulaire modellen en het koolstofvrij maken van de activiteiten van de Groep, met als doel bij te dragen aan koolstofneutraliteit tegen 2050;
  • Een ultramoderne omni-waardeketen uitbouwen;
  • Uitmuntende producten ontwikkelen en de ontwikkeling van Decathlon in bepaalde regio's versnellen;
  • De ontwikkeling van teamgenoten stimuleren en begeleiden.

In 2023 zal Decathlon haar evolutie voortzetten om meer mensen in beweging te brengen door de wonderen van sport, met respect voor de samenleving en de planeet. Om dat in Nederland te realiseren moet de organisatie zich blijven ontwikkelen. Het People Team is cruciaal in het realiseren van die ambitie.


Hoe ziet het sollicitatie proces eruit?

  • Solliciteren door middel van je CV en motivatiebrief
  • Kennismaking per telefoon (ruimte voor je vragen!)
  • Eerste gesprek
  • Tweede gesprek
  • Contract voorstel
  • Welkom bij Decathlon!

Solliciteer nu en maak deel uit van ons sportieve en gepassioneerde team bij Decathlon. Samen werken we aan het bevorderen van sportieve prestaties en het inspireren van mensen om een actiever leven te leiden. Sport voor iedereen, dat is waar we voor staan!