Online category manager

Solliciteer nu

Online category manager

Wil je werken bij de grootste sportretailer van de wereld met een scale-up mentaliteit? Verantwoordelijkheid voor de grootste sportgroep binnen Decathlon? Én zoek je een organisatie die met je meedenkt en groeit tijdens je carrière? Ja? Lees dan verder!

Full-time · Amsterdam

Online category manager (Digital sportleader)

Decathlon is een multinational gevestigd in meer dan 60 landen met 1700 winkels en ruim 100.000 medewerkers wereldwijd. Decathlon is meer dan een sportwinkel. Het is een wereldspeler op het gebied van verkoop van sportproducten bestaande uit een netwerk van retail en sportmerken die op een innovatieve manier samenwerken om gezamenlijk hetzelfde doel te bereiken: “sport toegankelijk maken voor iedereen”. Deze overtuiging loopt als een rode draad door het bedrijf en is bepalend voor de open en ondernemende cultuur. Decathlon heeft een hele dynamische en unieke bedrijfscultuur waar vrijheid en verantwoordelijkheid centraal staan en sport de medewerkers verbindt.

Als ervaren Online Category Manager (binnen Decathlon noemen we het Digital Sport Leader) ben je verantwoordelijk voor de online customer journey van onze grootste sportgroep, namelijk fietsen. Je staat in nauw contact met het marketing team, je denkt mee met het neerzetten van campagnes om je sport te laten groeien en beheert de online omgeving van je sport. Je runt hierin in feite je eigen online winkel. Je krijgt veel verantwoordelijkheid om je sport te laten groeien en hebt daarin veel vrijheid. Middels A/B testen kom je er achter wat goed werkt en in samenwerking met je collega's schakel je om de beleving van de klant zo optimaal mogelijk te maken. Je vertaalt de landelijk marketing strategie en stelt aan de hand daarvan een content strategie op. Naast het feit dat je verantwoordelijk bent voor de verkoop (resultaat) van je sport (winkel), ben je ook verantwoordelijk voor de klantreis na aankoop. Welke adviezen geef je, upsell & cross-sell en retentie. 

Werkzaamheden;

  • Je bent verantwoordelijk voor een marketing- en gebruikersonderzoek voor je sport;

  • Je bent verantwoordelijk voor de customer journey binnen je sport;
  • Je bent verantwoordelijk voor de business performance (verkoop, retouren & marge);
  • Je stelt een content marketingplan op;
  • Je maakt gebruik van marketingcampagnes om incrementele inkomsten voor je sport te stimuleren;
  • Je ondersteunt de implementatie van circulaire economie modellen.


Waarom is deze functie zo leuk?

Decathlon Nederland is enorm hard groeiend binnen Decathlon United. Deze groei en de uitdaging die deze functie biedt, maakt dat je écht iets neer kan zetten. Daarnaast is de vrijheid in het plannen van je agenda heel fijn. Zo kan je dus tijd vrij maken om te sporten met collega’s en kan je zelf bepalen wanneer je werkdag begint. Vanuit huis of op kantoor. 

Wat vragen wij?

  • Je leeft de waardes vitaliteit, verantwoordelijkheid en generositeit;
  • Je hebt ervaring met het opstellen van strategische plannen;

  • Je hebt arvaring met categorieen met een hoog omzet aandeel

  • Je bent analytisch en resultaatgericht;

  • HBO/WO denkniveau;
  • Minimaal 5+ jaar werkervaring in het online landschap;
  • Communicatief sterk, zowel in het Nederlands als in het Engels;
  • Ondernemend van aard. 
  • Passie voor fietsen is een pré

WAT BIEDEN WIJ?

  1. Heel veel flexibiliteit en een berg sportieve collega's die altijd in zijn voor een sportsessie (al dan niet virtueel)
  2. Vakantietoeslag
  3. 24 vakantiedagen
  4. 20% korting op onze eigen merken
  5. Mogelijke winstdeling
  6. Een laptop
  7. Trainingen
  8. Coaching
  9. Reiskostenvergoeding
  10. Pensioenregeling
  11. Aandeelhouderschap


About Decathlon

Decathlon is much more than just a sports retailer. We are an international sports community with a mission to 'move the people through the wonders of sport' regardless of age, background or experience. As the market leader in sports retail, we are constantly evolving and continuing to grow.

Our commitment to sustainable development

At Decathlon we are committed to improve our way of working and take responsibility for our business. We invest in multiple initiatives that help us reduce waste and extend the life cycle of our products such as selling second hand products, renting sports equipment, buying back used products and repairing and maintaining sports products.


HOE ZIET HET SOLLICITATIEPROCES ERUIT?

  • Sollicitatie middels je CV en motivatiebrief
  • Telefonische kennismaking (leg hier ook vooral je eigen vragen aan ons voor)
  • Eerste gesprek 
  • Case
  • Tweede gesprek
  • Contractvoorstel
  • Welkom bij Decathlon!

Heb je nog vragen over deze rol voordat je solliciteert? Neem contact op met bas.blankendaal@decathlon.com