In de rol als Content Localisation Leader (CLL) bij Decathlon Nederland ben je onderdeel van het communicatie team en help je mee om de kwaliteit, de beschikbaarheid en de verspreiding van de schriftelijke inhoud (content) naar het volgende niveau te helpen. Werken aan de content lokalisatie houdt in dat jij de expert bent op het gebied van het beheren van het vertaalproces. Je bent mede-verantwoordelijk voor het lokaliseren van productbeschrijvingen en aanverwante inhoud, POS (Point Of Sale-communicatie), websites, interne toepassingen/tools/apps & lokalisatie van inhoud met betrekking tot loyaliteitsprogramma's, mailings, sportgidsen en interne opleidingen.
Samengevat monitor je het proces omtrent de vertalingen van de informatie van de (nieuwe) producten zodat alle producten op tijd en in de juiste context online staan voor verkoop en de productkaarten beschikbaar zijn voor de winkels. Samen met de experts van de sport kijk jij hoe je deze content vanuit onze passiemerken kunt optimaliseren voor de Nederlandse markt, met het juiste jargon en volgens de Nederlandse wet-en regelgeving.
Jij bent de schakel tussen de verschillende tools die we gebruiken voor de vertalingen en weet jij precies hoe deze werken en waar bepaalde content te vinden is. Op deze manier beweeg jij je tussen wat er beschikbaar is vanuit Decathlon United, de merken en wat de sporters en onze collega’s kunnen gebruiken. Je zal zo min mogelijk zelf de vertalingen doen, maar gaat op zoek naar de beste manier om dit uit te besteden. Wel zal je de kwaliteit van de vertalingen waarborgen.
Verantwoordelijkheden
Bij Decathlon geloven we niet alleen in sport als levensstijl, maar ook in het creëren van een stimulerende werkomgeving waar sportieve collega's graag samen sporten. Werkplezier staat bij ons centraal en we bevorderen een geweldige sport cultuur waarin jij jezelf kunt zijn en jouw passie voor sport kunt delen. Daarnaast bieden wij een:
Decathlon onthulde eind 2022 haar nieuwe langetermijnambitie om mensen overal ter wereld te laten profiteren van de fysieke, emotionele en maatschappelijke voordelen van sport. Voortbouwend op de waarden van Decathlon - vitaliteit, vrijgevigheid, verantwoordelijkheid en authenticiteit - symboliseert het de missie van de 105.000 teamgenoten van de Groep wereldwijd. Omdat sportbeoefening universeel is, wil Decathlon mensen in staat stellen om sport te beoefenen op hun eigen voorwaarden, ongeacht hun niveau, hun fysieke conditie of hun doelstellingen, en te genieten van de voordelen ervan.
Deze ambitie wordt de komende jaren ondersteund door 5 strategische pijlers die gericht zijn op:
In 2023 zal Decathlon haar evolutie voortzetten om meer mensen in beweging te brengen door de wonderen van sport, met respect voor de samenleving en de planeet. Om dat in Nederland te realiseren moet de organisatie zich blijven ontwikkelen. Het People Team is cruciaal in het realiseren van die ambitie.
Voor de komende jaren wordt het People project opgebouwd rond drie belangrijke pijlers. De eerste pijler gaat over People Operations en services. De tweede pijler richt zich op People Strategy en de rol als business partner. De derde pijler richt zich op People Solutions die worden aangestuurd door de expertisecentra, bijvoorbeeld recruitment, compensation & benefits en learning & development.
Solliciteer nu en maak deel uit van ons sportieve en gepassioneerde team bij Decathlon. Samen werken we aan het bevorderen van sportieve prestaties en het inspireren van mensen om een actiever leven te leiden. Sport voor iedereen, dat is waar we voor staan!